Hieman ajatuksia urheilumarkkinoinnista. Aihe nousi mieleeni meidän oman yhteistyön kautta TUTOn kanssa. Jääkiekko tai oikeastaan urheilutapahtumat yleensäkin ovat mielestäni oiva paikka yrityksen olla esillä ja tukea samalla toimintaa. Yhteistyön tulee vain olla sellaisesta, että niin sanotusti saatava lisäarvo on mietitty yhdessä seuran tai urheilutapahtuman järjestäjän kanssa. En tarkoita, että pitäisi mitenkään suoraan alkaa euroja laskemaan plus-miinus kaavalla. Saatava lisäarvo on paljon paljon muutakin kuin euroja. Se on mielekästä yhteistyötä, olla osa isompaa tiimiä, saada uusia kontakteja jne. Parhaimmillaan yhteistyöstä saa fiiliksen siitä, että on osa isompaa yhteisöä, jossa ilmapiiri on rento sekä voidaan keskustella sopivassa määrin urheilusta ja bisneksestä.
Pelkkä yrityksen logo jäähallin tai urheilutapahtuman mainoksissa on mielestäni hieman vanhentunut ajatus, vaikkakin logonäkyvyys on tärkeä osa yhteistyösopimuksia. Ei se varmasti koskaan tule poistumaan, eikä todellakaan tarvitsekaan. Lisätään vaan mukaan paljon muutakin, niin hyvä tulee.
Lähdetään siis kaikki miettimään mitä kaikkea muuta voisimme tehdä nyt ja jatkossa. Tämä myös mahdollistaa mielestäni pitkäaikaisemmat yhteistyösopimukset, kun niin sanotusti "polku" on mietitty jo tulevaisuuteenkin. Ainakin me PeiliPintalaiset haluamme esimerkiksi olla jatkossa tukemassa lasten ja nuorten liikkumista ja harrastamista. Tämä on yksi tärkeistä asioista tänä päivänä muistaa, kun enemmän ja enemmän lapset sekä nuoret viettävät aikaa ruutujen ääressä. Liikkuminen tekee kaikille. Voisiko tämä olla yksi tapa tehdä yhteistyötä urheiluseuran kanssa? Hyvät ideat ja ajatukset kannattaa aina laittaa toteutukseen.
Mukavaa viikonloppua kaikille, nautitaan aurinkoisista keleistä!
Aleksi